fredag den 13e?

2010-10-27, 20:01:44 / Kategori: Allmänt

Ja det skulle man ju kunna tro i alla fall.. årets otursdag är här, för min del i alla fall.
Det var väl spindeln imorse som satte spurten, eller var det kanske mammas brutala sätt att döda på som gav den jäveln tanken att ge mig en förjävlig dag. Jo, för när jag sitter i gullmars och väntar på tvärbanan blir jag helt plötsligt mycket hungrig, så jag tar mig in på lilla kebaben, eller aa, den lilla smörgåskiosken utanför för att checka utbudet. Bara mackor med massa smör, uuäääk, så jag fortsätter vidare till pressbyrån. Där fanns det en smörgås som hade suttit finfint, kyckling och massa mums. Problemet var bara det att den kostade 50:-, och jag hade bara 28:-. 50 spänn för en liten jävla macka! Fick gå tomhänt och magtom ner till tvärbanan i alla fall så jag skulle komma i tid till jobbet. Jobbet var inte direkt förjävligt, det enda problemet var att dagskassan låg på 3 tusen för mycket och jag var blamed, men det visade sig tillslut att det inte var mitt fel, jag hade skött allt exemplariskt! Men sen då, precis när jag ska ta mig till Gullmars så har en liten bil och en stor tvärbana kolliderat. Så det var bara att knata två stationer i regn och rusk. Fick i alla fall se "the action" på vägen, kult.
Nyfiken som man är. På vägen hem suktar jag efter en macka, en glas juice och en stor kopp kaffe. Men gissa vad? Allt detta som fanns hemma när jag gick hemifrån var slut. Självklart. Tar mig i alla fall en riskaka, men tappar paketet och det är riskorn över hela golvtet. Gissa vad som händer då? Jo jag hamnar i slagsmål. Jag ber snällt en av mina gulliga vovvsingar att slicka upp alltihop, men han tog illa upp och gav mig en rak höger. Hej fläskläpp! Vågar inte ens gissa vad mer som händer om jag är vaken länge till, det är nog bäst att sova. Godnatt.



Bella

lilla otursfågel då =( / Disa



2010-10-28, 00:33:38 URL: http://martyn.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?